Monday 18 August 2014

Arkitektforbundet

Arkitektforbundet

Arkitektforbundet


Arkitektforbundet

Jeg vil give dig et par eksempler, som jeg bruger, når jeg taler med mine kunder om farve. De kender ikke det, men jeg er en smule farve privat øje til, når jeg besøger dem. Jeg tager i alt, hvad jeg ser og det hjælper mig regne ud, hvad slags mennesker Jeg beskæftiger mig med, hvad de kan lide, hvad de er komfortable med, hvordan de lever, hvilken type tøj de bærer!
Arkitektforbundet
Du kan se, vi har alle yndlingsfarver, at vi tiltrækkes til, mine er blå, det er måske fordi jeg var en ivrig barn og blå havde en beroligende virkning på mig, hvem ved, men nu er jeg en travl person, og jeg stadig drages til blå. Jeg ved fra min farve betyder viden om, at det er fordi det bremser mig ned og lader mig fange mine tanker og balance selv. Jeg ved også, at jeg blev bragt op ved stranden og omgivet af blå, himlen, havet. Så jeg har en tendens til at bruge blå en masse i mine farver. Der er ofte mere end én grund til, at vi er tiltrukket af en farve.

Arkitektforbundet

Jeg havde en bachelor klient, der var opsat på udendørs, besøgte jeg hans hytte, og inspirationen var ikke svært at finde for hans farveskema. Alle hans tøj var naturlige fibre, uld, bomuld, læder sko, alt i naturlige farver. Hans møbler var helt tømmer bortset fra en lædersofa, Arkitektforbundet, gulvet var kork fliser og træ. Han blev opdraget i landlige omgivelser, der havde en vidunderlig efterårssæsonen hvor træerne ville alle skifter farve. Fra denne kunne jeg fortælle, at han gerne jordiske rustikke farvetoner, jeg brugte røde, brændte appelsiner og varme guldmedaljer. Han elskede absolut farveskema, han sagde det gjorde hans hus et hjem.

Arkitektforbundet
Jeg besøgte en belysning ingeniør kontor for at den korte for deres farveskema. Jeg kunne ikke tro det, men de ønskede at bruge ti forskellige farver i deres kontorer. Jeg spurgte dem hvorfor, Arkitektforbundet, og deres svar var fordi de sad ved deres skriveborde hele dagen med lederne i deres computere og deres arbejde var meget kedelig med en masse beregninger. Under farve på kontoret ville bryde monotonien og fremkalde nogle stimulerende energi ind i deres dag. Så jeg gik til byen på det farveskema, det var sjovt ved hjælp af lyse og dristige farver og kombinere dem forskellige vægge i samme rum.

De er et par eksempler på, hvordan jeg finder design inspiration til at vælge farver.

Arkitektforbundet Selvfølgelig er der også de oplagte eksempler, som jeg glemte at nævne, fordi jeg bare gøre det uden at tænke, og jeg glemmer, at folk, der ikke vælger farver hverdagen for et levende ikke kender, er:

Vælge et maleri, som du kan lide og bruge kommer af farverne i at for at få din farve Ordningen startede.

Finde et stof, som du kan lide farven på (du behøver ikke nødvendigvis lide mønsteret), men hvis farverne virker, Arkitektforbundet, bruge det som din inspiration.

En favorit stykke porcelæn, en vase, Arkitektforbundet, en kop te, en t-shirt, korn kasse, modelfly, sko, kan alt give dig inspiration, det dybest set kommer ned til, hvad du kan lide og kærlighed.
Her er min Indretningsarkitekt Tip inspiration til farverne

Det vil tage dig længere tid at vælge farver end mig, men det er ikke en dårlig ting, det virker til din fordel, fordi det bliver en sjov proces, du går ud og du begynder at se på tingene for at give dig inspiration, begynder du at se farve og det er en vidunderlig følelse. Du gå gennem en tøj butik, og du begynder at se farver i tøj, samme ting i en legetøjsbutik, stof butik, maling butik. Pludselig du begynder at tage notits af farve. Efter et par dage eller uger for nogle vil du opdage, at du holder tiltrækkes til den samme vifte af farver. Du vil have subconsiously valgt dine yndlingsfarver. Jeg kan stort set garantere, at det virker hver gang.

No comments:

Post a Comment